Thursday 29 March 2012

BAIT-BAIT CINTA



 

 ~✿>> GADIS/TERUNA :

JANGAN PELIK dan SEDIH jika pasanganmu MENINGGALKANMU demi ORANG BARU, kerana dia sendiripun SANGGUP MENINGGALKAN TUHANNYA demi kamu dahulu..

Betapa banyakpun lafaz cintanya di bibir, akhirnya HANCUR BINASA angkara MUNGKIR..jika kamu di hatinya kini telah jauh terpinggir, namun Tuhannya terdahulu lagi telah lama TERSINGKIR..

KEGEMBIRAANNYA kini dengan orang baru hanya TENGGELAM DALAM ALPA, sedang KESEDIHANMU kini kerana Tuhan mahu MENYEDARKAN KAMU DARI ALPA..

p/s : BERSYUKURLAH..♥♥



~✿>>Kita belajar untuk melepaskan seseorang yang amat bermakna di dalam hidup kita perlahan².. Dengan kekuatan yang ada, kita masih lagi mampu tersenyum indah menutup kesedihan di hati.. Kita belajar untuk hidup keseorangan namun kesepian itu kadang² membuatkan kita kosong di dalam meniti hari.. Namun apa yang kita tahu, dia tetap pernah bertahta di hati walaupun kita sedang memaksa diri belajar melupakannya.

yakinlah dengan janji Allah, dia telah menciptakan seorang yang terbaik untuk kita. maka, bersabarlah menunggu jodohmu sahabat. :)

~✿>>Di waktu kamu ingin melepaskan seseorang, ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya
Di waktu kamu mulai tidak mencintainya, ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya
Di waktu kamu mulai bosan dengannya, ingatlah selalu saat terindah bersamanya... ☑

 ~✿>> Cinta bukan milik kita…setiap PERPISAHAN tidak sia-sia, tidak perlu bersedih lama kerana cinta itu MILIK Allah..hari ini Dia tarik rasa cinta dari hati pasangan kamu sehingga tawar hatinya..kerana, mungkin esok atau lusa Dia campakkan rasa cinta yang LEBIH SEGAR dalam hati si dia yang SETEPATNYA untuk kamu..semalam kamu berjalan dengan tidak cermat dan TIDAK BERHATI-HATI..hari ini dan esok, bak kata Saiyidina Umar:
“..WASPADALAH jangan terpijak atau memijak onak dan duri..”

>>> Jangan kamu kutip lagi serpihan kaca..SABARLAH hingga kau temukan permata…(◕‿◕)

-H.A-http://www.facebook.com/photo.php?fbid=269150273156011&set=a.153582048046168.40241.153578388046534&type=1

 ~✿..Jika kamu merasa SUNYI TIADA TEMAN, INGATLAH Allah sentiasa ada bersamamu..BERKOMUNIKASILAH denganNya, MENGADULAH hanya padaNya..✿~

“Ketahuilah bahawa dengan MENGINGATI Allah itu hati akan TENANG..”
(13:28)

>>> Ketika dirimu berasa KESEPIAN, jangan dikatakan "AKU SUNYI"..tetapi katakanlah pada diri, DI SISIKU sentiasa ada PEMERHATI..♥♥

-H.A-




♥ ♥ Banyak meluahkan perasaan kepada Tuhan,kita kurang mendapat jawapan tetapi banyak mendapat ketenangan.
Banyak meluahkan perasaan kepada manusia,kita banyak mendapat jawapan tetapi semakin kurang beroleh ketenangan. ♥ ♥

~ Pilihlah antara sujud di hamparan sejadah ataupun dinding catatan...
Jumu'ah mubarakah insyaAllah ~

 ~✿>>YA ALLAH,
jika AKU BUKAN PEMILIK TULANG RUSUKNYA, jangan biarkan AKU MERINDUKAN KEHADIRANNYA, jangan biarkan AKU MELABUHKAN HATIKU DIHATINYA, KIKISLAH PESONANYA dari PELUPUK MATAKU dan JAUHKANLAH DIA dari RELUNG HATIKU.
AMIN !!

~✿>>Allah swt:maksudnya,"Dan sungguh akan Kami berikan cubaan kepadamu, dengan sedekit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar." (Surah al-Baqarah:155) tenang.....

 ~✿>>Rasulullah bersabda : " Barang siapa diantara remaja berkahwin dalam usia muda, maka menangis lah syaitan. Dan ia (syaitan) mengeluh : Aduh celaka aku, agamanya telah terpelihara dari godaanku. " - HR . Ibnu 'Addi -


~✿>> Allah menguji kita dengan sesuatu yang sangat kita sayang, kita diberi cubaan dengan kehilangan, Allah menguji kita dengan sebuah impian yang amat kita harapkan, kita terduduk berlinang airmata saat impian kecundang, sesungguh Dia lah pemberi segala, kerana segalanya kepunyaanNya. saat ditariknya nikmat yang ada, Dia sedang mengaturkan untukmu sesuatu yang lebih berharga. jangan bersedih, dunia ini tidak selayaknya ditangisi.

 ~✿>>..carilah LELAKI yang mampu menjadi IMAM untuk KAMU..yg MENITISKAN AIR MATANYA apabila MELIHAT KESAKITAN KAMU KETIKA MELAHIRKAN ZURIATNYA..
dan LELAKI yang MEMBANGUNKAN KAMU untuk BERIBADAT BERSAMA - SAMA DI SEPERTIGA MALAM..JIKA PENCARIAN ITU TELAH KAMU TEMUI , JANGAN LUPA BERSYUKUR KEPADA-NYA..jadilah, PERMAISURI HATINYA , PENEMAN DIKALA SUKA dan DUKA, PENGUBAT RINDU dan LARA....



 ___ *♥* ______*♥* ciNta tAKkan dAtaNg
_*♥*__ *♥*_*♥*__*♥* jiKa mEnungGu oRang yAnG sEMpurna
*♥*_____*♥* ______*♥* tApi ciNta aKan daTang
*♥*_______________♥* jiKa daPat mEneRima
_*♥*____________*♥* kEtiDaksEmpuRnaan sEsEoRang
___*♥*________*♥* dAn mEnciNtainya
_____*♥*___*♥* deNgan cAra yAng Sempurna
_______*♥*♥* — iTuLah CINTA.... ;)







(ayat kat atas ni semua ndya copy, ada yg ndya bg link, ada yg x tu sbb xingat ndya amek ktna ayat2 tu..moga kita semua dapat manfaat dari ayat-ayat kat atas..^_^)

No comments:

Post a Comment