Wednesday 17 October 2012

kalian sekalian

kalian harus tahu mengapa aku jadi begini
kalian harus tahu mengapa aku dingin
kalian harus tahu aku bukan aku lagi untuk kalian..

ada perkara  yang telah berlaku 
bukan satu tapi banyak
bukan baru tapi sekian lama
kalian tak perasan
atau buat-buat  tak perasan

mengapa aku diperlakukan begini

mungkin aku yang jahat
mungkin aku tak layak berada di samping kalian
mungkin aku hanya mainan 
macam kambing berwarna hitam

maaf andai aku tersalah erti
tapi aku yang merasa 
bukan kalian
setiap apa yang kalian rasa
kalian akan meluah
tapi itu bukan aku
mungkin aku banyak bicara
tapi untuk meluah sesuatu yang singgung
bukan aku.

biar aku pendam
biar ia menjadi persoalan
kerana satu demi satu juga yang kalian lakukan


bermula dengan nanah

kemudian kudis
takut-takut lama menjadi barah.. 
harap maaf jadi penawar..>






p/s: AKU MASIH SAYANG KALIAN.. >

"Memaafkan orang lain bererti memaafkan diri kita sendiri"
- Ustaz Pahrol Mohd Juai

"Dengan memaafkan orang, Allah pasti melipat gandakan rezeki kita keesokkan harinya"
- Dato' Dr Fadzilah Kamsah






No comments:

Post a Comment