Monday 16 January 2012

teruknya permainan orang yang menjadi BATU API.

Assalamualaiikum W.B.T.. hari ni kita straight to the point je la ek.. hari ni, ndya dah mendengar 2 buah cerita yang sangat-sangat sedih yang terjadi akibat daripada PENANGAN orang yang menjadi BATU API a.k.a penghasut sehingga membawa kepada perbalahan.

cerita pertama yang menyebabkan putusnya tali ikatan pertunangan sahabat ndya. tak tahu la, kenapa ada orang busuk hati melemparkan fitnah atau benda-benda yang tidak betul mengenai sahabat ndya tu. orang dia punyalah baik. smpai ndya sendiri pon pernah rasa kagum plak tengok tunang dia boleh berada di dalam hati sahabat ndya ni. segala ciri-ciri wanita idaman ada kot kat dia. hurm, ntah lah..



then, cerita yan kedua plak mengenai Abu Aqif yang nama sebenar dia ialah Abdul R*****n kau memang penyangak dan busuk hati la.. yang banyak memutar belitkan ayat Ustaz Azhar Idrus. hingga timbullah perselisihan faham di antara UAI dengan Ulama Muda Umno(ILMU). sampai ada plak sekarang nak timbul kes saman-saman plak. heeeee, ntahlah..kenapa perlu dibuat semua tu. kecian plak ndya tengok UAI. banyak kot jasa dia. sepatutnya kita kena rasa bersyukur la sebab beliau mampu nak tarik muda-muda kita sekarang.



ndya harap sangat-sangat benda ni boleh diselesaikan dengan baik. yelah, benda-benda ni semua mampu untuk memberi kesan kepada agama secara amnya.


p/s:tak berani nak cakap apa-apa..(".)


No comments:

Post a Comment