Thursday 29 November 2012

seriously, i'm fall in LOVE wif PAINTBALL

hye semua kawan-kawan ndya..hehehhe..ndya tak tahu la berapa ramai orang yang tahu dan perasan yang ndya ada blog neh, ndya malaz sebenarnya nak post link blog ndya kat wall facebook(FB) sebab malu sebenarnya. ndya risau orang cakap ndya poyo..hehehe. so, bg sesiapa yang memang selalu stalker fb ndya tu tahu & perasan la, sebab ndya cuma publish link ni kat info jek..

anyway, kali ni ndya nak story pasal satu sukan ekstrem yang ndya kira sedang mendapat tempat di hati rakyat Malaysia sekarang iaitu PAINTBALL..(jenis woodsball)!! hari sabtu baru-baru ni Suksiz UUM telah mengadakan Suksiz Paintball Challenge sempena Suksiz Integration Challenge(SIC). so, kira Paintball ni sebenarnya memang saban tahun Suksiz buat, cuma tahun ni yang menariknya dia punya seting kat dalam hutan Sintok !! pada mulanya aku agak keberatan nak main, sebab malam tu tak tidor kot, then pagi tu cuma nak sign attendance sahaja. tapi bila fikir dah bayar kan, main je la sekali. menurut pengarah projek yang sangat berkaliber iaitu Faez Bee Pee, setiap orang akan dapat rasa sekurang-kurangnya 3 kali main. so, puas hati la kalu bayar pon. yuran dia RM 35 jekkk.. pada mulanya memang rasa agak mahal, tapi bila dah main, puas hati beb !!

then, aku pon ambil keputusan nak main. disebabkan aku adalah orang yang terakhir daftar, aku ni dicampakkan sahaja ke mana-mana team yang kekurangan orang. pada mulanya aku team 7, then diowang suwoh masuk team 20 plak. aku pon ikot je la.. selepas dengar taklimat tu, ada 2 round yang telah beradu tenaga. then, sampai gilran aku plak. masa mula-mula pakai mask tu .. ya Allah, hanya tuhan je tahu betapa berdebar dan gementarnya aku. team aku kena stay kat away, tapi boleh plak aku tersilap tempat sebab terlalu nervous aku pergi stay kat home. hahahhaha.. memang kena gelak la masa lalu kat penonton kat luar tu kannnn.. malu.. ~~ >.<


then, masa sampai kat home, kami kena cek dulu pistol, (paint marker) kemudian aku rasa topeng(google) aku agak longgar. masa, brother yang cek aku punya topeng tu betolkan topeng aku, dia tanya, "awat macam letih jek" sebab dia tengok aku beberapa kali macam tercungap-cungap & jantung aku berdegup sangat laju. aku pon jawab la aku takut & nervous. dia balas, " alah, bukan mati pon kena tembak". hehehheh..lawak plak ingat balik. then kitaorang pon mula, kumpulan aku memenangi kedua-dua perlawanan peringkat saringan dan menempatkan diri ke suku akhir. apa yang best kumpulan aku nih, ialah kami semua ni bukanlah dianggotai oleh orang-orang yang hebat-hebat tapi kerana strategi yang ktaorang buat. hehehhe.. aku selalu kena jadi mangsa kena tembakan bertubi-tubi, bagi menyebabkan pasukan lawan kehabisan peluru. so, aku memang kena selalu pergi kat bendera la. hehehhehe :P

apa pon, aku nak maen lagi kalau ada lagi peluang. dan kalau boleh nak sangat tengok tournament painball kat mana-mana pasnih.




pada peringkat suku akhir, team kami kalah lawan dengan team palapes (geng2 askar wtaniah). memang agak mencabar la jugak, tapi sikit je lagi nak menang sebenanrnya, team mereka pon tinggal 3 orang jek tak mati kalu tak silap, tapi tu la, pengalaman yang membezakan kami dan mereka. apa-apa enjoy sangattttttt.. tapi banyak kot lebam-lebam kena kat badan sebab tu suka ni EKSTREM kottttt.. :





U OUT !!!

fruzt betol kalau dengar ayat nih..hehehhe..

No comments:

Post a Comment